spine

Pravilna drža je steber zdravja, vitalnosti in privlačnosti

Pravilna telesna drža je izjemno pomembna za naše dobro počutje, zdravje in tudi pretok energije po telesu. Hrbtenica je pri tem ključnega pomena. Optimalno drža namreč telo obdrži v ravnovesju naravne krivine hrbtenice oziroma položaja dvojnega S. To omogoči razbremenitev v ledvenem in vratnem predelu ter normalen pritisk na strukture hrbtenice, mišic in ligamentov.

Pravilno poravnana hrbtenica omogoča optimalen pretok vitalne življenjske energije. Vzdolž hrbtenice potekajo trije glavni energetski kanali ali nadiji, ki jih imenujemo sushumna, ida in pingala. Kjer se ti kanali sekajo, se nahaja sedem glavnih čaker oz. energetskih vrtincev, ki energijo usmerjajo. Sicer ima naše subtilno telo zapleteno omrežje več kot 72.000 nadijev oz. energetskih kanalov in tudi energetskih vrtincev. A ti trije glavni nadiji, ki potekajo vzdolž hrbtenice določajo primarne energetske tokove in njihovo stanje ima bistven vpliv na naše počutje in zdravstveno stanje.

Če želite vzpostaviti optimalen pretok energije v telesu in preprečiti zastajanje le-te, vas pozivam, da poskrbite za svojo držo in s tem hrbtenico!

In kaj ima pravilna drža s privlačnostjo ženske?
Vse! Privlačna ženska že s svojo držo »pove«, da se dobro počuti v svojem telesu. Poravnana hrbtenica in pokončna drža odražata samozavest, optimizem, eleganco, to, da se ne uklanjamo mnenjem drugih, da ponosno nosimo vse, kar nam je dano in stopamo skozi življenje z zaupanjem in odprtostjo. Tudi pretok energije, ki ga pravilna drža omogoča, se čuti navzven.

Z našo držo vplivamo na to, kako se počutimo. In obratno. To, kako se počutimo se odraža na naši drži. Torej že s tem, ko poravnaš svojo hrbtenico, vplivaš na svoje razpoloženje, energijo in potencial privlačnosti.

V več kot 6 letih rednega poučevanja joge in dela z ljudmi na tem področju vam lahko povem, da je na splošno drža ljudi, ki pridejo k meni na začetku zaskrbljujoča. Milo rečeno. Pa ne le to. To lahko posplošim kar na celotno populacijo nas »sodobnežev«. Rada opazujem ljudi, deloma pa je to poklicna deformacija. Velikokrat se le usedem na čaj ali kavico in preučujem gibanje oseb, ki hodijo mimo in s tem tudi njihovo držo. Telesa mi pripovedujejo zgodbe in mi veliko povedo o načinu življenja, stanju osebe, notranji naravnanosti, čustvih, ki jo prežemajo, bremenih, ki jih nosi in razpoloženju. A če se osredotočim na držo lahko zaključim, da je pri večini oseb daleč od optimalne.

Sodoben način življenja za mnoge pomeni, da večji del dneva preživimo sede. Bodisi za računalnikom, za knjigami, med vožnjo v avtu, ko jemo, ko se dobimo s prijatelji na pijači, ko gledamo televizijo … Sedeč način življenja zelo vpliva na naše zdravje in na našo držo.

Najbrž tudi to berete v sedečem položaju. Kako se ravnokar držite? Preverite! V kakšnem položaju je vaša hrbtenica?

Za vse vas, ženske, ki veliko sedite, sem za tokratno Namarie pripravila napotke za pravilno telesno držo.
Da bi zagotovili pravilno držo med sedenjem, najprej nastavite višino svojega sedeža (ali si zagotovite stol, če vaš nima nastavljive višine) tako, da so kolena pokrčena pod kotom 90 stopinj (pravi kot), torej v višini kolkov, lahko tudi rahlo nižje. Obe stopali naj bosta v celoti položeni na tla. Ženske, pozor! Z našo navado elegantne prekrižanosti nog ustvarjamo močne obremenitve v medenici in spodnjem delu hrbtenice.

Sedite na sedalnih kosteh, pri čemer je teža enakomerno razporejena na obe strani. Na naslanjamo se na naslonjalo stola, trup je vzravnan, torej nismo nagnjeni ne naprej, ne nazaj. Poravnajte se tako, da dobite občutek dolge hrbtenice, »podaljšajte« jo vse od trtice pa do vratu. Vzravnajte glavo tako, da bo vrat podaljšek hrbtenice. Rame potisnite nazaj in lopatice navzdol, ramena stran od ušes. Če ste za mizo, naj bodo roke odložene nanjo, komolci naj bodo pod pravim kotom.

drza

Pravilno držo je treba ves čas ozaveščati, še zlasti pa na začetku, ko mišice niso niti dovolj okrepljene niti navajene pravilnega položaja.

Na mojih tečajih joge za ženske sistematično in postopoma krepimo mišice, ki jih rabimo za pravilno držo, izvajamo vaje, ki nam pri tem pomagajo, ozaveščamo našo držo in se učimo tudi enkratnih enostavnih vaj, ki jih lahko uporabite vsak dan med sedenjem in vam pomagajo k pravilni drži.

Trud se izplača, saj je pravilna drža pogoj za zdravo hrbtenico. Vzpodbudna novica je tudi to, da lahko z redno prakso vsakdo popravi svojo držo, ne glede na stanje, leta in način življenja. Kako hvaležno nas ubogajo naša čudovita telesa, če v njih nekaj vložimo!

Pozivam vas, da se čim večkrat v dnevu opomnite na svojo držo in jo poravnajte. Pogosto vstanite in se pretegnite. Ozavestite, kako se držite.

Barbara Balažič
www.beyond.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja