barbara

Modrost telesa je modrost, ki jo lahko le občutiš

Zbudijo me prvi sončni žarki in prodoren zvok čričkov. Skobacam se iz šotora in z bosimi nogami začutim mokro trato pod nogami.
Stik. Prizemljenost.
Kot da bi me nekaj preko stopal prijetno namagnetilo od znotraj. Vsi še spijo. A v naravi že vse žvrgoli, miglja, se oglaša, klepeta, miga, se giba in pripoveduje zgodbe. Dobro jutro!

Med svojim ritualom žvrkljanja kokosovega olja se sprehodim do obale. Slečem vse, kar imam na sebi in se gola prepustim božanju nežnega jutranjega sonca. Kot da bi me roka nebes gladila in negovala. Počasi svoje telo potopim v svežo, kristalno čisto morsko vodo. Vse skupaj se zdi kot katarza. Očiščenje. Zdi se, kot da sem v izvorni maternici vesolja. Plavam v njej. Moje telo v gibanje spravi čisti užitek ob breztežnostnem premikanju v tej neverjetni tekočini.

Iz svoje glave vstopim v svoje telo. Dovolj je misli. Za misli bo še čas. Vklopim vsa čutila. Čutenje in zaznavanje me presenetita z vso intenziteto, ki obliva moje telo, moja čustva in mojo dušo.

Ja, to! Stopiti ven iz svoje glave in se potopiti v svoje telo, v čutenje in v globino sebe. Kako nepovezani sami s seboj hodimo po svetu in iz dneva v dan ždimo v svojih mislih ter delujemo le iz glave. Kakšna škoda! Kaj vse zamujamo!

Telo nosi svoje modrosti in vedenje, ločeno in drugačno od našega uma. Um misli, medtem ko telo čuti. Tako od telesa kot od uma dobimo dragocene informacije. Naše telo ima poseben in edinstven odnos z vibracijami matrice realnosti, od katerega se lahko učimo, če se le znamo potopiti vanj.

Zunanji svet zaznavamo preko telesa.
Ta komunicira z nami ves čas in mi komuniciramo z njim. Fizično telo je plast med zunanjim in našim notranjim svetom, ki je vidna in otipljiva in tako zelo dragocena!

Zasluži si spoštovanje, cenjenje, skrb, negovanje in pozornost, ne le zato, da bomo lepe in dobro izgledale, ampak tudi zaradi dejstva, da s tem posredno vplivamo na vse globlje plasti našega bitja. To so vedeli že stari jogiji in zato v ta namen razvili toliko tehnik in telesnih praks, saj so vedeli, da je skrb za telo, za zdravje in za fizično pripravljenost ključna, da sploh lahko meditiramo in pridemo do višjih duhovnih stanj.

Duša komunicira preko telesa v obliki občutkov in čutenja.
Ste že doživeli, da vas nekaj močno stisne v trebuhu, ko se približuje nevarnost, za katero sploh niste vedeli? Kako se telo odziva, ko ste noro zaljubljeni? Vsi imamo tako radi tiste »metuljčke v trebuhu«. Ko nas kdo prizadene rečemo, da nam je zlomil srce, ker dejansko čutimo kot da bi nam srce razklalo na pol. Ko te nekaj presune, impresionira ali te preseneti, občutiš mravljince po celem telesu in dobiš kurjo polt.

Modrost telesa je modrost, ki jo lahko le občutiš. Do nje prideš preko zaznavanja. Modrost telesa zaobide logiko in nam podari občutke. Občutke, ki bi jih morali poslušati in jih spoštovati. Če se ne odpremo zaznavanju in čutenju, nam je ta modrost nedostopna. Gre za samo-odkrivanje, pri katerem je bistveno to, da smo zveste same sebi in svojim odzivom. Zelo verjetno je, da smo odraščale v okolju, ki ni priznavalo ali je celo zanikalo notranji glas kot vodilo. Zahodna kultura zanemarja vrednost intuicije in postavlja žensko intuicijo na stranski tir.

Za nas ženske je bistvenega pomena, da se znamo povezati s svojim telesom, zaznavati sporočila in krepiti intuicijo. Si na nek način dovoliti spontanega odzivanja. Zame je to kot nekakšna potrditev pravice, da sem živa v tem trenutku in natančno taka kot sem, brez sramu in opravičevanja.

Ko si dovolimo spontano izražati, se gibamo iz naše enkratne posode vitalne energije. V trenutku, ko smo odprte za to avtentično energijo, nismo več ujetnice dualnosti, ampak smo povezane s svojo lastno močjo.

Marsikatera ženska, s katero se pogovarjam, mi pove, da ne mara gibanja. Jaz pa mislim, da to v nobenem primeru ni čista resnica. Ko slediš pravemu impulzu, ki te spravi v gibanje, ko spoznaš, da je lahko gibanje raziskovanje in čisti užitek, ko se začneš zavedati, da skozi gibanje potujemo v raziskovanje notranjega sveta, se vse spremeni. A ne gre le za gibanje, gre za celostno skrb za svoje telo in mojstrenje v poslušanju sporočil, ki jih prenaša. Tako v gibanju, kot v mirovanju. Mislim, da je celo večja težava to, da se večina sodobnih žensk ne zna umiriti. Si vzeti čas za počitek. Za sprostitev. Ves čas sledimo impulzom zunanjega sveta, kaotičnosti vsakdana, skrbi za druge, tisočim opravkom. Stremimo k temu, da bi bile super-ženske: izjemne partnerice, ljubeče mame, dobre prijateljice, poslovno uspešne in finančno neodvisne, lepe in privlačne, informirane in izobražene, na tekočem z dogodki, polne znanja itd.

Ob vsem tem rade pozabimo na mirovanje, počitek in sprostitev. Če si ne vzamemo časa za redno sprostitev, se bomo zagotovo kmalu znašle v rdečih številkah pri naši energetski in zdravstveni bilanci. Sproščanje in mirovanje nam odpre vrata do intimne povezave z našim telesom in do globlje povezave z našo dušo.

Poletje je idealen čas za to, da se začnemo uriti v poslušanju svojega telesa, tako med gibanjem, kot med mirovanjem. Zavedanje svojega telesa in sporočil ki nam jih pošilja je ključno, če želimo živeti v stiku s sabo in celostno. To je pot do urjenja intuicije, poslušanja sporočil duše, potenciranja našega notranjega sijaja, ki se odseva skozi našo fizično telo in nenazadnje življenja v stiku s sabo.

To se odrazi tudi na zelo oprijemljivih rezultatih: ko razviješ sposobnost poslušati svoje telo npr. ješ le takrat, ko si lačna in točno to, kar tvoje telo potrebuje, kar pomeni da bo tvoja telesna teža in podoba postajala vedno bolj »idealna«. Ko si sposobna slišati svoje telo, te v gibanje vodijo notranji impulzi, ki te vodijo preko užitka, občutenja radosti in gibanje zlahka postane redno, kar se definitivno odrazi na fizičnem izgledu in na nivoju energije. Ko si v stiku s svojim telesom, veš, kdaj potrebuješ sprostitev in kdaj počitek ter si to podariš. Zmotno je prepričanje, da za sprostitev potrebuješ veliko časa, že 10-15 minut prinese neverjetne učinke (15-minutno vodeno sprostitev najdete kot darilo na moji spletni strani). Dovolj počitka in sprostitve dobesedno pomladi, regenerira, uravnoveša hormone, gladi gubice, pozitivno vpliva na našo kožo, imunski sistem in še in še. Tudi dihalne vaje nam pri tem neizmerno pomagajo.

Torej, kako začeti s prakso zavedanja in poslušanja telesa?

Začnemo s tem, da se telesa zavedamo najprej v mirovanju. Uležemo se na tla v udoben položaj (v jogi znan kot položaj trupla ali savasana) in samo prisluhnemo. Pozorne bodite na vsa občutja, ki jih zaznamo v telesu. V mislih »preskeniraš« telo od glave do konic prstov na nogah. In pri tem ves čas globoko in enakomerno dihaš. Skušaš zaznati vse občutke v vsakem delu telesa.

Nato se nežno pretegneš in počasi vstaneš. S stopali stojiš na tleh, če se le da bosih nog. Nato začneš z nežnimi gibi. Najprej z zgornjim delom telesa, potem tudi z nogami. Slediš občutku in greš v gibanje, kamor koli te pač nese telo. Če ne zaznaš impulza telesa, ki te vodi v gibanje, začni s hojo. Vklopi vsa čutila. Korak za korakom se zavedaj vsakega milimetra giba in občutkov v telesu. Enako lahko prakticiraš med plavanjem. Zopet je zelo pomembno, da ves čas zavestno globoko dihaš in se povezuješ z dihom. Dih je most med telesom, umom in dušo.

Sposobnost zaznavanja in poslušanja telesa je vseživljenjska praksa. Je znanje, k zahteva urjenje. Je popotovanje, ki je lahko zabavno, navdihujoče in polno odkritij. Zelo veliko naredimo že z malimi koraki. Nekaj minut urjenja na dan bo prineslo velike spremembe.

Pogosto prav kanali zaznavanja, ki jih manj uporabljamo, postanejo prenašalci sporočil iz notranjosti. Ker naša kultura omejuje telo v njegovi izraznosti in ga podcenjuje, so sporočila duše pogosto artikulirana skozi telo. Sporočilo se lahko pojavi kadarkoli, vprašanje je le, če smo ga sposobne zaznati in upoštevati.

Naj bo vam to poletje razkrije pot do zaznavanja svojega telesa in sporočil, ki jih prinaša!

Barbara Balažič
www.beyond.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja